Słuchacz to egoista
Biuro tłumaczeń w Kielcach
Wiele badań psychologicznych wskazuje na to, że ludzie interesują się w największym stopniu informacjami, które mogą mieć wpływ na nich samych, ewentualnie najbliższe środowisko. W pewnym sensie jesteśmy więc egoistami i warto o tym pamiętać przygotowując szkolenie. Jak wykorzystać tę informację? To proste. Jeśli będziesz mówić o pewnych abstrakcyjnych zagadnienia, bez jasnego związku z osobą słuchacza, odbiorca może błądzić myślami w zupełnie innych rejonach, zapominając o Twoim szkoleniu.
Nawet kiedy przekazywane informacje dotyczą pracy czy życia słuchacza, ale związek ten nie jest jasno podkreślony, uczestnik szkolenia może zacząć się nudzić. Z tego powodu, przedstawiając kolejne zagadnienia, warto podkreślać w jaki sposób mogą one rozwiązać problem słuchacza lub pomóc mu w osiągnięciu zamierzonego celu. Dobrym pomysłem jest również rozmowa ze słuchaczami. Uczestnik szkolenia może podać przykłady z własnego doświadczenia, a prowadzący skomentować je lub udzielić porady zgodnej z kontekstem szkolenia.